آشنایی با متروی پرند | مسیرهای دسترسی به این خط مترو را بشناسید

آشنایی با متروی پرند | مسیرهای دسترسی به این خط مترو را بشناسید

به گزارش همشهری آنلاین، ایستگاه متروی شهر پرند در ضلع جنوبی شرقی شهر پرند و آزادراه تهران-ساوه قرار دارد. شهر جدید پرند در شهرستان رباط‌کریم از توابع

به گزارش همشهری آنلاین، ایستگاه متروی شهر پرند در ضلع جنوبی شرقی شهر پرند و آزادراه تهران-ساوه قرار دارد. شهر جدید پرند در شهرستان رباط‌کریم از توابع استان تهران است. این شهر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی واقع شده‌است.

مردم شهر پرند برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه، تردد بالایی به پایتخت دارند به صورتی که براساس آمارهای ترافیکی، روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد دارند که عمده این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی برای طی این مسافت استفاده می‌کنند.

ساخت متروی تهران به پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل پروژه به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از پروژه حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول ۴ کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حالا قرار است بخش نهایی این خط افتتاح شود.

وضعیت دسترسی از طریق مترو

برای دسترسی به ایستگاه مترو پرند کافیست یکی از خطوط متقاطع با خط یک را برگزینید و سپس سوار قطارهایی شوید که به سمت پرند می‌روند. ایستگاه متروی پرند به ایستگاه شاهد در خط یک مترو متصل می‌شود. در ادامه برخی از دسترسی‌های پرکاربرد این ایستگاه اشاره می‌کنیم:

دسترسی به پرند از صادقیه

برای دسترسی به مترو پرند از صادقیه می‌توانید وارد خط دو مترو شده و در ایستگاه امام خمینی از قطار پیاده شوید. سپس وارد خط یک شوید و به سمت پایانه کهریزک بروید. در نهایت پس از رسیدن به ایستگاه شاهد، خط خود را به سمت پرند تغییر دهید.

دسترسی به پرند از راه‌آهن

برای دسترسی از مترو راه‌آهن لازم است سوار قطارهایی شوید که به سمت قائم می‌روند. پس از پیمودن یک ایستگاه از قطار پیاده شده و به سمت پایانه بسیج در خط هفتم بروید. سپس در ایستگاه محمدیه خط خود را به سمت پایانه کهریزک تغییر داده و در ایستگاه شاهد پیاده شوید. در آخر مسیر خود را به سمت پایانه مترو پرند تغییر داده و مستقیم پیش بروید.

دسترسی به پرند از میدان آزادی

برای دسترسی به مترو پرند از این ایستگاه کافیست سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه شهید کلاهدوز می‌روند. در ایستگاه دروازه دولت خط خود را تغییر دهید و قطارهایی را سوار شوید که به سمت پایانه کهریزک می‌روند. سپس در ایستگاه شاهد خط خود را به سمت پایانه پرند تغییر دهید و مستقیم پیش بروید.

دسترسی به پرند از پایانه جنوب

در ایستگاه مترو پایانه جنوب سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه کهریزک می‌روند. پس از رسیدن به ایستگاه شاهد خط خود را به سمت پرند تغییر داده و تا انتهای خط پیش بروید.